dinsdag 30 juni 2015

Wedstrijd seizoen

We (mama en ik nogmaals :)) hadden nog nooit met een naaiwedstrijd meegedaan, en ziedaar. 3 naaisels op 2 dagen ;). Niet dat ik echt verwacht om kans te maken, maar een extra stimulans om te naaien (en vooral: om het af te werken, is nooit slecht he.

Om mooie foto's te trekken van deze twee naaisels had ik wat minder tijd (wat wil je als je er drie in 1 weekend op de gevoeloge plaat moet weten leggen) en als ik had geweten dat ik maar één foto mocht doorsturen naar de liesellove wedstrijd, dan had ik misschien net wat meer moeite gedaan om die ene goede foto te hebben. Maar ja. What's done is done ;).

Deze mooie creatie is van mama (hanami van straightgrain). Je kan deze in heel wat opties maken (waarvan het kleedje uiteraard erg lonkte), maar we deden eens gek en gingen voor de korte versie. Chanceke, want ik vind hem zelf eigenlijk heel leuk.


Dit zijn de 'gewone' mouwtjes 'je kan ook tulpmouwtjes kiezen, maar voor zo'n blousje vond ik dit al wel voldoende




Ook voor de rug kan je kiezen tussen rits (knopen?) en deze gekruiste rug. Deze zie je niet zo vaak in andere patronen maar is wel leuk!





Het tweede naaisel is van mij. Om aan de liesellove wedstrijd mee te doen moest je (uiteraard) stofjes van hen gebruiken (elk excuus is goed, niet?), en toen ik deze zag, was ik meteen verliefd; Misschien een beetje erover voor sommigen, but I love it ;).

Ik koos voor de jurk uit SVDZ2 met terugflapmouwtjes in een contrasterend kleurtje.


En was ook wel een beetje lui en ging voor kamsnaps ;)



En spelen gaat ook hoor, in zo'n feestjurkje ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten