maandag 23 mei 2016

Da's grappig he

Onze tweejarige is er zo eentje die een ijsberg kan doen smelten met één blik (en de hele noordpool met zijn lach). Altijd blij, klaar om op avontuur te gaan. Alleen hoort er daar ook bij dat hij wel al eens een deugnietje kan zijn. Uiteraard gaat die deugnieterij gepaard met een ‘maar ik mag dat he mama’ blik. Tot daar vrij standaard voor een schattige tweejarige, niet?
Tot hij recent, nadat hij weer eens de hele 10liter emmer speelmais had omgekapt of de choco over alles behalve zijn boterham had uitgesmeerd ‘Da’s grappig he mama’ zei.

Echt, met een straight face al oefent hij dat al jaren. "Da’s grappig he mama".

Daar sta je dan. Een deel van mij wou beginnen lachen en hem meteen een high five gaan geven. Maar de mama in mij moest haar uiterste best doen om haar (vrijwel onbestaande) straight face te bewaren en hem vragen zijn speelmais/choco/vul zelf in flink op te ruimen.

Toch bleef de uitspraak in mijn hoofd zitten (niet in het minste omdat hij dat dagelijks begon te gebruiken) en kwam ik op het idee om ze op een T-shirt te zetten. Zo kan hij met trots zijn humor dragen (al weet hij dat zelf nog niet) en heb ik als ik mijn best doe om veel foto’s te nemen, binnen vele jaren nog een leuke herinnering aan die zotte kleine tweejarige en zijn fantastische uitspraken.



Voor degenen die niet (erg) bekend zijn met een Cameo Silhouette heb ik de stappen even opgelijst.

Stap 1
Zorg dat je een haakje hebt voor het fijne werk.

Stap 2
Strijken maar. Zorg voor een laag tussen je shirt en het strijkijzer (ik gebruik hiervoor oude tetradoeken) en probeer vooral aan te drukken, niete veel te bewegen. 

Stap 3
Probeer rustig af te pellen. Het hangt af van je flex of je dat mag doen wanneer die nog warm is, dus controleer de instructies goed!

Stap 4
tadaaaa ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten